Digitālā nākotne VR dzīvē: no pieredzes līdz profesijai

2025. gada 2. decembrī Lielvārdes pamatskolas 7.–9. klases skolēni piedalījās Roboskolas vadītajā nodarbībā “Digitālā nākotne VR dzīvē: no pieredzes līdz profesijai”, kas notika ar Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” atbalstu.

Virtuālās realitātes izzināšana mācību procesā: skolēni apgūst nākotnes tehnoloģijas

Mūsdienu izglītības vidē arvien būtiskāku lomu ieņem tehnoloģijas, kas palīdz skolēniem attīstīt digitālās prasmes, izprast inovāciju ietekmi uz sabiedrību un sagatavoties nākotnes darba tirgum. Viena no šādām tehnoloģijām ir virtuālā realitāte (VR).

Nodarbības sākumā skolēni praktiski izmēģināja VR ierīces, izmantojot ClassVR platformu. Darbojoties ar tehnoloģiju reālā vidē, viņi izpētīja VR uzbūvi, darbības principus un lietošanas iespējas, vienlaikus attīstot digitālās prasmes un veidojot interesi par tehnoloģiju jomu.

Turpinājumā skolēni uzzināja, kā virtuālā realitāte tiek izmantota dažādās nozarēs – izglītībā, medicīnā, arhitektūrā, kultūrā un izklaidē. Konkrētu piemēru analīze un diskusijas palīdzēja izprast VR daudzveidīgo pielietojumu, kā arī rosināja domāt par tās iespējām nākotnē.

Nodarbības noslēgumā skolēni piedalījās arī Kahoot spēlē, lai interaktīvā veidā pārbaudītu savas zināšanas par VR tehnoloģijām.

Šāda nodarbība ne tikai paplašina skolēnu zināšanas par virtuālās realitātes tehnoloģijām, bet arī veicina kritisko domāšanu, medijpratību un apzinātu attieksmi pret digitālās pasaules iespējām.

 

Rakstu sagatavoja datorikas skolotāja I. Čuibe – Oliņa